Tuesday, April 21, 2009

Horus II senang rosak, free, tp kene bayar

Bulan ni bulan ke empat aku pakai produk horus II ni... beberapa minggu lepas die dah buat hal... aku sentuh kad, die tanak idup... aku wat bypass, pakai remote die tak idup gak... aku pun tipon la budak takashimaya tu... sebab die cakap mase dok promote dulu, servis free, kalo horus tu rosak, leh ganti baru, free dalam mase stahun ni... elok jer aku call budak tu, tetibe keta aku dah bleh idup... ok lah... setel...

Smalam die buat hal lagi, mase aku balik keje... aku pun try la buat cam dulu tu... dulu 15 minit dah ok, tp smalam aku tunggu2 sejam lebih baru leh start kete.. ok la tu... aku dah call diorang dah suruh tengok2kan... produk tu dah bengong tu.. kejap ok, kejap tak ok... diorang cakap suruh cek beteri keta.. pada aku, beteri aku tu

harini, mase aku nak gi keje, kete aku tu dah takleh start lansung dah... stengah jam aku tunggu tak mau idup jugak... dah lewat ni nak gi keje... aku call la budak takashimaya tu, die cakap kalo rosak leh ganti baru, free, tp stok takde skang, kene tunggu minggu depan... aku cakap ok lah, cuma wat mase skang ni aku nak die tanggalkan dulu bende tu, kasi keta aku normal balik... sebab aku dah lewat nak gi keje ni, keta takleh idup... lgpun die cakap die kat opis, dan opis die dlm 20 minit jer ke umah aku... die cakap nak datang la kejap lagi...

tunggu punye tunggu, tak sampai2, aku call la balik, die cakap masih kat opis, uruskan dokumen2 pasal warranty aku tu.. aku dah ler lewat nak gi keje nih... bengang giler... aku suruh die datang skang... die cakap ok, die akan datang segera... 5 minit pastu ade sorang minah call, cakap dari takashimaya, die cakap utk hantar orang datang, aku kene bayar RM95... hampeh btul.. dah beli mahal, datang tengok pun kene caj rm95... dulu cakap service caj stahun free... minah tu cakap, service memang free, kalo rosak kite ganti baru, tp labour caj 3 bulan jer free... memandangkan skang ni bulan ke 4, aku dah start kene bayar labour caj tu, RM95.... kalo aku taknak bayar, die takkan hantar technician die... dah ler aku lewat nak gi keje nih disebabkan produk die, die dok mintak duit lagi... aku cakap datang sini dan tolong buang terus la bende tu... menyusahkan jer... die cakap kalo nak hantar technician, aku kene bayar, kalo tak takleh wat ape2...

malas la aku nak membazirkan duit, datang jenguk pun RM95 kene bayar... lain kali problem lagi, kene bayar lagi... barang elektronik ni bukan boleh dijangka, ade kala, pakai sbulan dah rosak, adakala, pakai 5 tahun pun ok...

Aku pun teringatkan mamat tarik kete tadi... die expert bab2 curi kete dan wiring dlm kete nih...
aku pun call la die, mintak tolong die buang bende tu... mase die bukak keta aku tu, die demo, dlm mase kurang 1 minit die cabut sume wayar yg pergi ke sistem horus tu, tinggal 3 pasang wayar yg tak bersambung, die main2 ngan 3 wayar tu, terus hidup keta aku tu... lerr.. adakah berbaloi aku beli dengan harga rm1.6k dan labour caj rm95 untuk produk yg hampir lansung tak protect keta aku???

1 comment:

  1. Saya pun dah terkono bang..dah terrrbeli dan terrrpedaya..pakai ler jugak smpi skang ni dah 5 thn..dari pakai kat kancil siap dah transfer ke saga blm..huhu..alhamdulillah, mujur tade masalah apa2..dah la budak salesman tu dh berenti..sbb hal2 nk transfer ke ket lain atau nak bukak benda ni dr keta kita, kowtim je elok2 dgn bebudak tu bg upah 20 hinggit dah setel..klu dgn company dia mmg lahanat la jawabnya..mahal nk mapos..
    Andai ku tahu begini ler senangnyer nak bukak benda tu, mmg tak beli la..

    ReplyDelete