Tuesday, April 21, 2009

Aku beli sistem keselamatan kereta

Kisah aku ni lebih kurang la ngan brader "pengalaman 2" tu... Cuma diorang approach mase aku balik keje... ade la dlm 8 orang... Die demo cara curi keta aku tu.. memang nampak cam senang la... err.. memang senang pon... dlm 2 jam jugak la diorang saiko aku suruh beli... trus aku naik risau... Aku ni zero knowledge dalam bab2 keta nih... tau naik jer, cukup kilometer anto servis... hehhee...

Maka, aku pun diperkenalkan dengan system keselamatan kereta dari kompeni bebudak tu, Takashimaya... katenye produk tu canggih, pakai kad baru leh idup keta, ataupun pakai remote dengan nombor pin... kalo tak, memang keta takkan hidup... wah, canggih nih... harga die dlm RM1.6k... stahun warranty, service free.... katenye tengah promosi tu, kalo biasa 2.4k... tengok kat harga tu, cam mahal, tp aku takut jugak, kalo aku tak beli kang bebudak tu datang kidnap keta aku lak malam nih.. lgpun, elok jugak ade bende ni.. silapnye, aku tak penah gi survey2 kat kedai eksesori brape ringgit bende2 camni dijual... aku pun angkat la dengan harga 1.6k utk produk horus II dan die pun wat la pemasangan tu on the spot...

Katenye produk tu secure... takde jual kat kedai2 eksesori.. pencuri pun tak tau pasal sistem ni(nak tipu pun agak2 ler)... cuma die ade bagitau la, kalo pencuri tu nak curi, memang boleh, tp die akan amik mase yg sangat lama la, sebab nak kenalpasti wayar2 yg diperlukan untuk start enjin, baik die gi curi kereta lain.... sistem tu akan pakai wayar yg same kaler, dan ini akan mengelirukan pencuri kereta...

No comments:

Post a Comment