Tuesday, April 21, 2009

Tujuan

Tujuan aku buat blog ni ialah sebab tak puas hati dengan servis dan produk nih... Memang tak dinafikan, alat2 elektronik ni memang kadang2 cepat jer rosak, tp bleh claim warranty... bebudak tu pun mase dok promote dulu cakap warranty stahun, servis mase stahun ni free... tetibe harini cakap labour kene bayar lepas 3 bulan, die cakap labour ngan service tu lain... dah ler aku terpakse tak datang keje harini... pastu nak suruh aku bayar lagi RM95 untuk diorang datang jenguk2... beli bukannye murah, RM1.6k... nak suruh diorang tlg buang pun mintak lagi RM95 tu... bengang btul...

Tengok system die tu pulak, alahai, cikainye... skejap jer pencuri buat keje, dah dapat sbijik keta.... memang la diorang cakap, sistem ni nak bukak kene ade kad jer,, kalo takde kad, kene pakai remote untuk masukkan password... lain2 cara tak dapat la... pastu ade banyak wayar, sume kaler hitam untuk mengelirukan pencuri kalo pencuri bukak dalam tu... tu kekuatan produk ni... tapi pencuri lagi bijak, pintu depan memang kebal, masuk la ikut pintu belakang... pencuri tu cabut buang jer kabel2 yg kononnya mengelirukan tu, last2 tinggal la wayar asal, tergantung tanpa sambungan.. tau ler pencuri tu ape nak buat....

Tujuan kedua aku, aku nak bagitau yg pada pandangan aku, sistem horus ni sangat tak berbaloi harga RM1.6k, dengan sistem yg sangat senang untuk di hijack... Ramai orang yg dah beli merasakan yg kereta die tu kebal.. siap bangga2 lagi kat member die yg die pakai bende ni, harga mahal, komfem bagus... tarak kad takleh idup kete woooo (aku jumpe kat forum ade orang camni.. hehehhe).... memang korang rase camtu, sebab korang dengar ayat2 dari salesman... cuba korang tanye mekanik workshop ker, ape pandangan diorang pulak... puncanya, kita tak tau ape yg pencuri tau... salesman pulak, asal produk die terjual, dah ler...

Mase beli produk ni, aku dapat breklight (ade tulis takashimaya), ade sticker takashimaya, dan ade lampu berkelip2, tertulis perkataan takashimaya... tapi aku tak pasang sume tu... bahaya... kadang2 aku kat atas jalan raya, aku ade nampak beberapa keta yg lekatkan sticker takashimaya besar2.. aku tak tau la ape tujuan die, maybe bangga kot pakai produk yg hebat nih... tapi aku nasihatkan korang jangan ler dok lekat stiker tu... kalo pencuri nampak ade stiker takashimaya tu kat kete korang, diorang senyum jer.. dah tau ape nak buat...

Bagi mereka yg blum ade ape2 alat keselamatan keta tu, beli la satu stering lock tu besar2... kalo tak pakai ape2 sistem, lagi la meleleh air liur pencuri tu... harga pun tak sampai RM100 (ade jugak yg lagi mahal)... elok la beli yg tu dari dok pakai sistem yg harga RM1.6k, tapi sangat senang untuk di hijack...

Jaga la keta tu bebaik... walopun canggih mane pun system keselamatan tu, jangan la mengharap sangat... ade yg aku jumpe kat forum tu, keta die pakai gps tracker... hilang.. tp sebab ade gps, dapat trace balik kete tu... cuma banyak dah la eksesori yg hilang...

4 comments:

  1. Sy rase apa2 system yg ada dipasaran ada baik buruknyer, jd kita tak leh nak kutuk byk sgt barang takashimaya tuh. Ini sbb byk jugak org yg beli system ni, dan rase diorang takde pulak problem cam abang tulis kat blog ni. Stuju tak? Cam keta2 proton, bile problem jer ramai sgt komplen pastu yg keta2 honda yg ada buruk jugak tak komplen langsung.. apsal ah? :P

    ReplyDelete
  2. Pasrah je la kat sape2 yg da pasang sistem Taka ni...thanx bro for sharing the info..aku da rase nyesal x sudah da ni..baik aku pakai duet RM1K tu buat beli barang kawen...lg bagos..

    ReplyDelete
  3. Saya pernah mintak kerja kat takashimaya ni sebagi technician,rupa-rupanya dia suh sy buat sales jual alarm kete pastu siap kena pasangkan sbb tu dia iklankan technician. Tak telus lansung,kebetulan masa tu sy buat part time jual gps tracker.

    Nak banding sistem security alarm dengan gps tracker,gps tracker lagi bagus.kalau kereta bergegar sket je pun pengguna dh dapt SMS/notification.lagi satu boleh dpt balik kete yg kena curi tu. skrg ni sy dh jual kt beberapa org gps tracker nih,harga pun 2x lg murah dari taka or captor.malah lebih bagus lg.customer thanks me a lot.

    Sy bwk barang ni dr singapore,siap ada engineer lg 24/7 maintain the system.. layari www.focusguardtracker.blog.com untuk keterangan lanjut

    sy cuba nak membantu sesiapa saja,sy bangga jual produk ni pada orang ramai :-)

    ReplyDelete
  4. stereng lock besar gajah pon pencuri senyum jee..bek ko beli stereng besar gajah..hehe

    ReplyDelete