Tuesday, April 21, 2009

Pengalaman 1

mlm minggu aritu aku lepak2 kat dataran shah alam, tetibe datang beberapa orang memperkenalkan diri daripada syarikat sistem keselamatan kenderaan... diorang buat demo camne pencuri bole curi kete myvi kite dlm mase x sampai 5 minit... korang caya tak?

aku terkejut gak dier seluk tangan kat area tayar depan belah kanan pastu bonet depan kete bole bukak tanpa sistem alarm berbunyi! myviku dalam bahaya( dalam hati)... sad.gif pastu dier tunjuk beberape kaedah nak matikan terus sistem alarm, camne nak start enjin gune syiling 20sen... banyak gak informasi aku dapat daripada diorang mlm tu, tapi syang harganya agak mahal... harga biase rm2150 oleh kerana mlm tu diorang cakapla harga promosi cuma rm1650 jer (fuh bole tahan harga) bole bayar ansuran bulanan kalo xde cash...
aku mintak no phone mamat tu mane tau kalo nak pasang nanti.... aku nak mintak pandangan korang, penah x tgok demo camni atau tau betapa mudahnya kereta kite bole dicuri dlm mase kurang 5 minit?

ade sesape tau mengenai sistem alarm yg gune remote control n card nih(brand ape yg ok)? share la pengetahuan korang kat aku nih yg jahil....

Dipetik dari: http://myvians.3.forumer.com/a/myvi-korang-bole-dicuri-kurang-dari-5-minit33_post2144.html

2 comments:

  1. Apa kata bawah tayar tu kita pasang kejutan elektrik ka..Biar jurujual @ pencuri yg seluk bawah tayar tu pengsan. Bonet klu senang buka kita pasang kunci tambahan di bonet depan. gerenti pencuri gigit jari. tp yg pensan tu lagi bagus senang kita ikat & kita belasah, bru la bawa ke balai poliss biar dia taubat nasuha mencuri.

    ReplyDelete
  2. Thanks En. Ahmad kerana berkongsi pengalaman mengenai alarm yg mahal2 ni. Saya bru2 ini di datangi oleh mereka ini ke rumah mertua saya. Mereka datang ke rumah & bertanya "Kereta siapa ka ini? Lalu Saya pn keluar menjawab "Apa kau mau dengan kereta saya?". dia jawab la "Kami mau tengok kereta". Saya pn makin "GERAM" lalu berkata "Buat apa kau mau tengok kereta saya?" Ada masalah ka? Setahu saya, tiap2 bulan saya bayar? (Dengan nada tinggi). Lalu dia pun, berkata "Kami mau jual alarm". Nah, bila sebut saja "jual alarm",darah saya pun naik.... saya pn cakap saya tidak mahu, saya katalah "kalau saya mau pasang alarm saya boleh pergi kedai, tak payahla kamu datang & saya cakap "Jangan sesekali kamu cuba sentuh kereta saya untuk buat demo konon yg mengatakan kereta saya tidak selamat. Kalau kamu cuba sentuh & kata apalagi, terus saya call polis. Lalu dgn pantas, mereka pn lari..(saya sebenarnya paling benci jurujual datang ke rumah). Tapi sempat juga saya ambik no plat keretanya BGR1853 (kancil biru muda). Ini berlaku di rumah mertua saya, di Kg. Beringgis, Papar, Sabah.

    ReplyDelete